Κάτι από τα παλιά & ένα δωράκι !!

10:00:00 μ.μ.

Στην προηγούμενη ανάρτηση σας είπα για το Σύλλογο Γυναικών Μαρμαρίου.

Έχουν φτιάξει ένα πολύ όμορφο χώρο, σε ένα παλιό σπίτι που κτίστηκε περίπου πριν 100 ετών και το έχουν γεμίσει με πολύ όμορφα παλιά πράγματα, αντικείμενα, φωτογραφίες, δείχνοντας την ιστορία του τόπου.

Όλα αυτά που υπάρχουν μέσα είναι προσφορές από τα τοπικά νοικοκυριά, παλιά πράγματα από γιαγιάδες, που κάποιοι μοντέρνοι τα πετάνε – χωρίς να ξέρουν την αξία τους. 




(παλιό τραπέζι - σοφράς - με το πήλινο πιάτο. Το μικρό δοχείο με το καπάκι που είπαν πως φύλαγαν το προζύμι)

Υπήρχαν πολύ ωραία πορσελάνινα πιάτα, που κάποια από αυτά πρόσδιδαν την παλαιότητά τους με τα ραγίσματα του χρόνου. 




(μικρή κούνια - ας το πούμε τύπου σημερινού ριλάξ - που το κρέμαγαν στα δέντρα κι έβαζαν τα μωρά και δούλευαν στα χωράφια) 

Παραδοσιακά ρούχα


 (παραδοσιακή ενδυμασία, που σε κάποια χωριά τη φοράνε ακόμα) 




(βαπτιστικό φόρεμα)

Η πατατούκα του τσοπάνη από μαλλί προβάτου.



Έπιπλα και μικροαντικείμενα. Μου άρεσαν πολύ οι παλιές ραπτομηχανές, σκέτοι θησαυροί.




Κάποια ξύλινα τραπέζια που καμία σχέση δεν έχουν με τα σημερινά της μαζικής παραγωγής και της προχειρότητας. Πολύ τα ζήλεψα και θα ήθελα να τα είχα σπίτι μου. 






Η κρεβατοκάμαρα με τα προικιά και τον παλιό γιούκο στολισμένο. 





Οι γυναίκες του συλλόγου φτιάχνουν σαπούνι, λικέρ και γλυκά του κουταλιού.
Είναι πολύ ωραίο να υπάρχουν τέτοιες πρωτοβουλίες που να παρουσιάζουν την ιστορία κάθε τόπου.

Κι έχω να σας κάνω ένα δωράκι: ένα χειροποίητο σαπούνι από το Σύλλογο Γυναικών που πήρα και που θα το κερδίσει κάποιος/α από εσάς αφήνοντας ένα σχόλιο στην ανάρτηση αυτή (τα ανώνυμα δεν θα μετρήσουν) μέχρι την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου (τα μεσάνυχτα). 




You Might Also Like

12 σχόλια

  1. Πρώτα απ΄όλα την καλησπέρα μου και ΚΑΛΌ ΜΉΝΑ !
    Και δεύτερων.. συγχαρητήρια στις γυναίκες και για την δημιουργικότητά τους αλλά και για το μεράκι τους! Τους αξίζουν Πολλά Πολλά μπράβο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ωραία ανάρτηση! Μου αρέσει που τώρα τελευταία σε πολλά μέρη της Ελλάδας αξιοποιούν την κληρονομιά μας!
    Καλή εβδομάδα:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα και καλή εβδομάδααααα!!!!
    Φανταστικές φωτογραφίες και υπέροχη ανάρτηση!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι τέλειες φωτογραφίες???
    Μπράβο σε αυτές τις γυναίκες!!!
    Καλή εβδομάδα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όμορφη ανάρτηση/ρεπορτάζ από αυτές που σε ταξιδεύουν και συγχρόνως σου μαθαίνουν ένα σωρό πράγματα!

    Όλα τα αντικείμενα διαλεγμένα και φροντισμένα για να μαθαίνουμε τι υπήρχε παλιά, ποιες ενδυμασίες είχαν και σε ποιους χώρους ζούσαν.
    Χώρια τα χρηστικά αντικείμενα της καθημερινότητας και της εργασίας τους.

    Να είσαι καλά Μάριον και σε ευχαριστώ πολύ για το τόσο ενδιαφέρον ιντερνετικό ταξίδι.
    Ζαμπία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ όμορφες εικόνες και εξαιρετική η προσπάθεια των γυναικών του συλλόγου!!! Μπράβο τους!!
    Κάπως έτσι είναι και το δικό μας Λαογραφικό στα Κουμέικα :)
    Φιλιά πολλά
    καλό απόγευμα Μάριον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συγχαρητήρια γλυκιά μου Μάριον, πολύ όμορφη ανάρτηση, να ήξερες πόσο με συγκίνησε το "καλημέρα" πάνω από την ραπτομηχανή...
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ όμορφη η ανάρτησή σου, λατρεύω τα παλιά αντικείμενα (όπως και τα παλιά σπίτια) έχουν ένα αέρα και ένα χαρακτήρα που με συναρπάζει!
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. μπραβο πολυ ωραιες φωτογραφιες, μας ταξιδεψες και εμας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πρόλαβα κι εγώ παρόλο που είμαι διακοπές!!
    πολύ μου αρέσουν αυτές οι πρωτοβουλίες συλλογής κι έκθεσης.
    Όπως επίσης είμαι θυμωμένη που στο χωριό μου αυτοί που λένε ότι ασχολούνται με τα κοινά του χωριού δεν φρόντισαν να οργανώσουν τις εκεί ευρισκόμενες γυναίκες στο να φτιάχνουν κάτι από αυτά που ξέρουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΑΚΟΜΑ!ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΚΙ ΕΓΩ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΩΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΤΟ ΣΑΠΟΥΝΙ!!!κατερινα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΓΕΙΑ ΣΟΥ. ΕΙΜΑΙ Η ΕΦΗ. ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΩΡΑΙΑ ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή